Matematika
Kedves Gyerekek!
Köszöntelek benneteket a matematika órán. Ahogy ígértem, a héten új témakört kezdünk, melynek címe: Írásbeli szorzás
Mindenkinek muszáj lesz átnézni a szorzótáblát! Ugye emlékeztek arra, hogy a szorzásokat összeadásként is értelmezhetjük. Pl: 5+5+5 = 3x5 = 15
Ehhez kapcsolódóan nyissátok ki a tk-et a 148.o-on és olvassátok el az 1. feladatot. De nézzük csak, hogyan lehet ügyesen és gyorsan megoldani az írásbeli szorzást.Maradjunk a tk-i példánál, ami a sárga keretben van: /www.youtube.com/watch?v=ZIYVc8v5930
Ahogy más írásbeli műveletnél, a szorzásnál is kell becslést végezni. Remélem emlékeztek a becslés szabályára: Ha az utolsó számjegy 1,2,3,4-re végződik akkor lefelé, ha 5,6,7,8,9-re végződik akkor felfelé kerekítünk.(Tízesre kerekítésnél kell az utolsó számjegyet az egyeseket figyelni. Ha százasra kerekítünk akkor a tízeseket kell figyelni ugyanígy)Pl: 213 tízesre kerekített értéke: 210
213 százasokra kerekített értéke 200.
2 1 0 x3
6 1 0
Mindig a szorzandót kerekítsd tízesre és szorozd meg amennyivel kell.
Végezd el a tk 148-on 2. feladatot becslést írd a füzetbe.
Kérlek benneteket fotózzátok le a füzetbe a becsléseket, és a tankönyv 148.oldal 2.feladatát és március 26-ig küldjétek a következő e-mail címre:oktatasktothanita@gmail.com
Kérlek benneteket fotózzátok le a füzetbe a becsléseket, és a tankönyv 148.oldal 2.feladatát és március 26-ig küldjétek a következő e-mail címre:oktatasktothanita@gmail.com
Megjegyzések
Megjegyzés küldése